hgh

Allt har en menning i Livet

Ibland tycker jag att Livet är så orättvis bara ..jag vill inte klaga meen vill bara gråta ut hoss någon,
ibland gråter jag mig tils sömns, när jag är ute och går kan jag fälla tårar bara för att jag ser bekanta är gravida eller har fått barn, jag lider när jag ser en barnvagn framför mig, unga mammor strossa runt i stan med barnvagnar =( saknaden är så stor att få bara vara en riktig familj att få ha min bebis i min famn, när är det min tur, jag skulle verkligen ge allt för att känna den här magiska känslan att få känna en annan liten människa inom mig. Ibland känns Livet tomt speciellt när mensen kommer, och nu när manen ska åka bort under våren och inte få träffa honom ett tag nu.
Shit jag har Försökt i 2år (slarvigt) nu, utan ngn resultat, faan jag hatar min kropp för att den inte fungerar som den ska eller att kroppen inte är "mogen" för att bli gravid, JAG ÄR MOGEN jag är juh 22år o jaaa jag är rätt så ung men jag känner att det är DAX och att min biologiska klocka tickar ...
Jag känner mig inte som en Kvinna, Bara en utomjording med en omogen kropp jag är en dåre
Säg inte till mej att joh men bara slappna av, ibland så går det inte att bli gravid om man även är avslappnad eller stressad. Jag har juh min ägglossning och mina fertila dagar den här veckan så jag satsar,men jag tror inte att det kommer hända iallafal ngt, Jag vill inte verka bitter eller att ni ska tycka synd om mej,
Jag skriver bara för att lätta ut allt och skriver ner allt som jag känner inombords mej ,jag älskar att skriva av mig när jag är ledssen, känner att en sten har lyftits (stavas) bort från mitt hjärta (L)




Kollar runt på olika mammabloggar, det finns vissa som har det värre än vad jag har det ..hadde en kompis som jag träffade i komvux och hon berättade för mig att hon inte har alls någon ägglossning :O doktorn hadde tydligen sagt det till henne ,hon har ett barn som är 5-6år gammal som hon fick i Turkiet har jag för mig.
Jag sa sedan till henne att hon ska vara glad att hon iallfall har ett barn, vissa måste kämpa och vänta i måånga år för att få en överhuvedtaget, men då sa hon att hennes son frågar henne varje kväll varför hon inte ger honom en bror eller syster som han kan leka och prata med hemma han känner sig ensam och är ledssen för att andra barn har syskon att leka med hemma, inte ska barn känna så :(



 


vad är det som är fel på mig ,min doktor sa att jag är 100%frisk och kan få barn ,
missfall 2 ggr av ivf ,vill aldrig känna den sorgen som jag kände när jag fick missfall,skulle ta bussen men jag kände att jag inte kunde ta bussen för mina tårar sprutade åt olika håll och sprang därifrån från busshålsplatsen,
Jag vet att jag inte förtjänar att få barn ,vad skulle jag ens kunna ge mitt barn ,det finns hundra ggr så mycket bättre mammor än vad jag ens skulle kunna bli.
Jag vill sluta tänka på det ,tänka på något som inte finns, Få det gjort ,vill inte kämpa mer ,vill inte känna saknaden usch skulle aldrig ens ha önskat min fiende något sådant,

Låt det här bli en Avslutat Kapitel från mig att bara veta att oavsett vad jag gör så kommer det inte ske ,
Låt mig få acceptera miitt öde,Om jag inte kan få barn så är det menning att jag inte ska ha det.
Låt mig njuta istället av Livet ,att inte kunna få barn är tilräckligt tortyr för mig
Jag önskar att jag kunde fokusera mig på andra saker ,jaa folk som svälter och dör ,folk som inte har rent vatten eller mat ,Barn som inte har föräldrar alls, Unga kvinnor som blir lurade och misshandlade  



Kommentarer
Postat av: Fatiha

Vad ledsen jag blir för din skull.

Skulle vilja trösta men förstår dina tankar.

Det enda jag kan säga är att det är inte upp till oss om vi blir gravida eller inte.

Nu är jag muslim och tror på att allt händer av en anledning. Det är absolut inget fel på dig.

Utan det var inte meningen att du skulle bli gravid just då.



Mina kompisar höll på i ett par år innan de blev gravida. Det var inte förens de slappnade av som det hände. Mycket är psykiskt. Mer än man tror.



Hoppas innerligt att du blir gravid snart.



Må allah belöna dig med det du önskar.



2010-02-19 @ 09:39:20
URL: http://fattis.wordpress.com
Postat av: Lulu

Tack för din tröstande ord ..

jag kanske inte visar utåt att jag är ledssen och arg över att jag inte kan bli gravid,men i insidan så lider jag varje dag,

jag tänker ochså så att det finns en orsak att jag inte kan bli det kanske just nu eller kanske aldrig,



2010-02-23 @ 20:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0