18 missfall

Hittade den här artikeln i internet

Angie Baker, 33, i engelska Peacehaven har kämpat för att bli mamma i tretton års tid. Hon blev gravid sammanlagt arton gånger, men varje graviditet slutade i missfall efter 5-8 veckor.
– Emotionellt var det en bergochdalbana. Varje gång jag blev gravid hoppades jag att det skulle gå vägen och att det inte skulle sluta i missfall. Jag gav aldrig upp. Jag var desperat så jag fortsatte, säger Angie till Daily Mail.

Angie och hennes pojkvän Lee Gibson diskuterade adoption, men efter hennes sjuttonde missfall läste en kompis mamma en artikel om läkaren Hassan Shehata på sjukhuset Epsom and St Helier University Hospitals NHS Trust som ligger i framkant när det gällde att behandla kvinnor som fått många missfall.

Angie tog kontakt med Hassan Shehata som erbjöd sig att hjälpa henne.
– 18 missfall är väldigt många. Det här är det mest ovanliga fall jag har stött på. Det är troligare att du kommer att vinna på lotto än att ha oturen att drabbas av 18 missfall. Därför måste det finnas en underliggande orsak, säger Hassan Shehata till Daily Mail.

Ett test visade att Angie led av ett överaktivt immunförsvar. Hon har ett för högt antal av så kallade naturliga mördarceller och dessa attackerade graviditeten i stället för att skydda den.

Angie Baker behandlades med ett kortison och blev snart gravid för artonde gången. Den här gången upptäckte man att Angie drabbats av diabetes och de höga blodsockernivåerna som kortisonet orsakade ledde till ännu ett missfall.

När Angie blev gravid för nittonde gången fick hon hjälp med att hålla insulinnivåerna i schack och i december förra året födde hon äntligen ett barn, dottern Raiya.
– Jag älskar det. Jag njuter av varje stund. Det är så underbart. Jag kan inte fatta att hon är här och att hon är min.

Nu hoppas Angie och Lee att de ska kunna ge Raiya ett syskon i framtiden




Angie fick en dotter efter 18 missfall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0